zondag 15 april 2012

In twee weken superslank!

Wie kent ze niet, die mooie advertenties?
In weinig tijd klinkende resultaten. Zonder veel inspanning. Te mooi om waar te zijn. En dat is het dan ook.

Holle frasen en loze beloftes zijn van alle tijden. In het digitale tijdperk krijgen we er nog wat mogelijkheden bij om zaken fraaier voor te schotelen dan ze zijn. Zo verdiepte ik me voor het tijdschrijft Kunst Kraak van Kunstfactor over de mogelijkheden van leren via YouTube, ofwel instructievideo's waar je wat van opsteekt. Dat je dus geen leraar meer nodig hebt, maar via online filmpjes leert gitaarspelen, fotograferen, dansen en zingen. Een leuk onderwerp, en ik kwam echt een hele trits fraaie clips tegen. Maar voor ik het wist zat ik toch weer allerlei andere zaken te bekijken die vanaf YouTube's zijlijn lonkten. Een leuk filmpje met poezen, een blooper clip van Canon, de nieuwste van Snow Patrol. Afgeleid.

Want aandacht, dat is het Nieuwe Goud van onze tijd. Voor je het weet ben je het kwijt, en je kunt er niet genoeg van vrijmaken om alles te doen wat je nog wilt doen. Dat is gelijk het grote probleem met leren van video's: je hebt er wel veel discipline voor nodig, en je moet er zelf voor waken dat je niet te hard gaat of te lang blijft hangen. Toch handig, een echte docent en vaste studietijden. Een dilemma waar veel makers licht overheen stappen, net als die van de slankmaker ads. Het artikel (met 10 Do's en Don'ts) dat ik schreef heet dan ook 'Speel viool in 5 minuten!', alsof je dat dankzij internet video's zou lukken.

Oeps, heb ik ongemerkt tijdens het typen van dit artikel alle chips weggegeten. Damn. Vanavond geen studie, maar sportschool. Nee, die pondjes gaan er ook in het digitale tijdperk niet zomaar vanaf.

LINKS
* Lees het artikel (met afbeeldingen, zonder links) vanaf mijn LinkedIn profiel (onder Slideshare Presentations)...
* Afvallen kan nog sneller: Slank in 1 Dag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten